fredag, oktober 12, 2007

Feist

Well it's time to begin as the summer sets in
It's the scene
you set for new lovers
You play your part painting in a new start

But each gate will open another


Dette innlegget kunne jeg skrevet for to år siden, da stemmen til Leslie Feist for første gang kom ut av høytalerne mine og smøg seg inn gjennom øregangen og ned til hjertet. (Men da hadde jeg ikke blogg.)

Gatekeeper seasons wait for your nod
Gatekeeper you held your breath

Made the summer go on and on


Oktober kan det ha vært, kanskje november. Ute var det kaldt, i øretelefonene mine var det Leslie Feist.

Og det har det fortsatt med: Isende kaldt ute, rundt null grader (nesten hele året), og inne er det Leslie Feist. Selv om det snart er et halvt år siden hun ga ut sitt siste album The Reminder snurrer den ganske ofte i spillern min, med sine myke toner og deilige gitarlyder. Noen ganger ruslende, noen ganger springende, kanskje dansende; som i Sea Lion Woman. Sangen er en cover av Nina Simone, en gammel kjenning for min spiller, med sine glødende tekster og deilige stemme. Men i dette tilfelle vinner Feist.

Oppsummering: Vakkert, dansbart og sticky. Sitter fast i øret og i hjertet.

take it slow
take it easy on me
shed some light
shed some light on it please

1-2-3-4: Visstnok tatt i ett.

2 kommentarer:

Christer sa...

Det er rett og slett utrolig å lage hele den musikkvideoen i ett klipp!

Unknown sa...

Rilo Kiley, Feist... Hvis jeg hadde hatt en blogg, noe som igrunn hadde vært fint, hvor jeg kunne ha skrevet om hvilke plater og hvilke emner jeg ville, uavhengig av hva enkelte redaktører etc. mener er "aktuelt". Da skulle jeg ha skrevet om akkurat de bandene og de emnene du skriver om!